Produkties en/of songs voor Casey & the Pressure Group
<< Terug naar het overzicht | Klik op een afbeelding voor een vergroting
hoes |
titel |
jaar |
P=Producer
A=Auteur |
label |
hitparade |
 |
Soul tango
Venus |
1970 |
P |
Philips 336116 |
25 |
De groep van toetsenist Cees Schrama. Cees speelde al jaren op o.a. bijna alle produkties van Freddy Haayen (mede direkteur van produktie maatschappij Red Bullet), producer van o.a. Golden Earring(s), Shoes en Bojoura.Ook was Cees te horen op platen van andere prominente bands als Shocking Blue (“Venus”) en op Koelewijn produkties speelde hij vaak. “Soul tango” werd in veel landen een succes. Opgenomen in de beroemde GTB studio in Den Haag met technicus Eric Bakker. Cees Schrama is tot op de dag van vandaag een gewaardeerd Jazz kenner en adviseert platenmaatschappijen daar ook in. |
 |
Soul tango
Powerhouse |
1970 |
P |
Wizdom W-1975 |
|
Amerikaanse release |
 |
Soul tango
Venus |
1970 |
P |
Metronome M 25206 |
|
Duitse release |
 |
Soul tango
Funky business |
1970 |
P |
Something Else (Philips) 8061028 |
|
Franse release |
 |
Soul tango
Venus |
1970 |
P |
Durium DE 2732 |
|
Italiaanse release |
 |
Lazy Bones
In the smoke house |
1970 |
P/A |
Philips 6075108 |
Tip |
Toen Casey and the Pressure Group eens mee zouden werken aan televisie programma in België, vroeg voorman Cees Schrama aan Peter Koelewijn of hij mee wilde doen als gitarist want zijn originele snarenman was verhinderd. In die tijd was Peter discjockey bij Radio Luxemburg en deed als belangrijke DJ van die zender ook veel z.g. drive-in shows. Tijdens één van die shows in discotheek De Windmolen in een klein Belgisch plaatsje had hij van de eigenaar een T-shirt gekregen met daarop de naam van het etablissement. Dat shirt had hij aan onder een openstaand mouwloos vestje tijdens de TV opnamen met de Pressure Group. Dat realiseerde hij zich later in de kleedkamer en tevens herinnerde hij zich het verhaal dat Johan Cruyff een jaar daarvóór had verteld (zie Johan Cruyff met “Oei, oei, oei, dat was me weer een loei”).
Het commercieel inzicht van de populaire voetballer had hem zeer aangesproken. Peter zocht een telefoon en belde de eigenaar van de Windmolen. “Ik ga zo dadelijk aan een TV programma van de BRT meewerken”, deelde hij hem mee (het programma wás al opgenomen, maar ja….). “Wat heb je er voor over als ik jouw T-shirt aantrek?” De man van de discotheek had daar wel een handvol frankjes voor over en Peter sprak af om na de uitzending even langs te rijden om het geld op te halen. Het programma stond op de band en zou na een paar dagen worden uitgezonden. Toen Koelewijn later naar de uitzending keek, zag hij dat hij prima in beeld kwam. Alleen zag je, door dat vestje, steeds maar de helft van het shirt. Dan weer even “Wind”en dan weer “Molen” en soms zat dat vestje alles in de weg. Niet erg bruikbaar voor die discotheek dus. De drive-in show werd ook niet meer door de Windmolen geboekt… |
 |
The heart of a woman
A shade of blue |
1971 |
P/A |
Philips 6075119 |
18 |
|
 |
The heart of a woman
Shade of blue |
1971 |
P/A |
Philips 6140002 |
|
Franse release |